Controller  M/V, 32-40 uur


Omdat wij op dit moment de transitie doormaken naar een gecentraliseerde Finance afdeling met een nieuw te implementeren ERP-systeem (Microsoft F&O) zijn we op zoek naar een controller die met ons deze uitdaging aan wil gaan. Je helpt ons bij de afsluitingen, consolidatie en rapportage van de periodieke cijfers. Een belangrijk onderdeel hiervan is de juiste registratie en verwerking van het productieresultaat (goederenstroom) van een van de business units. Je draagt bij aan het beter inzichtelijk maken van de productieresultaten door een verdere optimalisatie van het productieresultaat in het huidige systeem. Daarnaast heb je een actieve rol bij het implementeren van het productieresultaat in het nieuwe systeem en lever je een belangrijke bijdrage aan de succesvolle transitie naar het nieuwe systeem.

Beschouw je implementatie trajecten en proces optimalisaties als een uitdaging en heb je zin hier een bijdrage aan te leveren, dan is dit een mooie baan voor jou.

Wat ga je doen?
In deze functie help je de controller van Mayonna bij de afsluiting, rapportages van de resultaten en de implementatie van het nieuwe ERP pakket Microsoft F&O. Het is de bedoeling dat je zelfstanding, samen met de administratief medewerkers van de afdeling, de afsluitingen en rapportages verzorgt en hierin rapporteert aan de groep controller van de Kennemervis Groep en de controller van Mayonna.

Voor het vaststellen en rapporteren van het productie resultaat zijn de maandelijkse activiteiten m.b.t. de goederenstroom (emballage, voorraad, productieboekingen en productieresultaten en KPI’s) een belangrijk onderdeel van je werkzaamheden. Het is de bedoeling dat je deze processen verder optimaliseert zowel in het huidige systeem als in het nieuwe systeem. Samen met de groep controller en controller van Mayonna werk je hieraan.

Aanvullend ondersteun je de transitie naar het nieuwe systeem bijv. bij de inrichting van de processen en het systeem en bij de migratie van data. De nadruk hierbij komt te liggen op centralisatie van veel backoffice functies van de verschillende werkmaatschappijen.

Mayonna zal dienen als de pilot voor de migratie van de groep naar Microsoft F&O, in een latere fase van het projectzal je als controller een taak krijgen als key user en je opgebouwde expertise gebruiken wanneer F&O bij de andere werkmaatschappijen van de groep wordt geïmplementeerd.

Wie ben jij?

Je hebt een hands-on mentaliteit en tevens ben je nauwkeurig en analytisch. Daarnaast heb je minimaal 5 jaar werk ervaring die je hebt opgedaan met proces matig werken en het werken in ERP systemen. Tevens heb je goede Excel vaardigheden, je spreekt de Nederlandse taal en hebt minimaal een HBO diploma in een financieel / administratieve / bedrijfseconomische richting.

Wij bieden: een goed salaris passend bij de functie, alsmede prima secundaire arbeidsvoorwaarden (waaronder bedrijfsfitness, on line learning via GoodHabitz, en opleidingsmogelijkheden) in een plezierige werkomgeving binnen een groeiende onderneming.

De werving en selectie wordt verzorgd door WERF Financieel Personeel. Sollicitaties kunnen gericht worden aan,

Ruth de Wit, emailadres: rdewit@werf.biz.; Mobielnummer:06-41182225 of

Mark Damman, emailadres: mdamman@werf.biz.; Mobielnummer: 06-29188307